Техничка инфраструктура

Основу техничке подршке за проверу и калибрацију ЗРНС из ваздуха и валидацију летних процедура чине један авион Hawker Beech Super King Air 350 са уграђеним системом за калибражу AD-AFIS-260. Производњу система за калибражу и његову уградњу у авион извршила је Aerodata AG, у складу са важећим међународним стандардима и захтевима.

Авион

Hawker Beech Super King Air 350 (YU-BTC) представља комбинацију авиона високих перформанси и модерног дизајна. Погонску групу чине два високо поуздана турбопропелерска мотора Pratt & Whitney PT6A-60A.

Авион је опремљен са Pro Line 21 авиоником која припада фамилији најнапреднијих решења у авионским системима. Основу архитектуре чини “Flight Menagement System” FMS-3000 са WAAS/EGNOS/SBAS опцијом. Саставни део авионске опреме представља EGPWS, TAWS, TCAS-II и ADS-B.

 

Систем за калибражу

Авион YU-BTC је опремљен са високо поузданим и савременим системом за калибражу AD-AFIS-260.

У условима повољне констелације сателита коришћењем P-DGPS (phase-DGPS) решења, одређивање референтне позиције авиона, систем за калибражу врши са динамичком тачношћу мањом од 10cm која је довољна за калибражу ILS CAT III.

Систем за калибражу има могућности истовременог мерења сигнала генерисаних од више земаљских уређаја (ILS, МКР, VOR, NDB, TACAN, DME). У режиму скенирања DME, постоји могућност провере до 8 DME уређаја у реалном времену.

Систем за калибражу има могућност аутоматске спреге са аутопилотом авиона, што значајно утиче на поновљивост процедуре летења, скраћује време трајања калибраже и смањује оптерећење пилота.

Коришћење калибрисаних 3D дијаграма зрачења антена, обезбеђује се усклађеност мерења јачине поља сигнала из простора, са захтевима дефинисаним у ICAO Doc. 8071.