THALES УНАПРЕЂУЈЕ СИСТЕМ УПРАВЉАЊА ВАЗДУШНИМ САОБРАЋАЈЕМ КОНТРОЛЕ ЛЕТЕЊА СРБИЈЕ И ЦРНЕ ГОРЕ SMATSA ДОО
- Контрола летења Србије и Црне Горе SMATSA доо користиће Thales-ово модуларно решење Управљања ваздушним саобраћајем (АТМ), и то TopSky – ATC One систем који је надограђен модулом TopSky – Sequencer који је унапређен перформансама вештачке интелигенције (AI), како би се побољшале његове оперативне могућности, извршила оптимизација управљања протоком ваздушног саобраћаја, повећали капацитети писте и смањила кашњења.
- Ово одрживо решење, које је могуће надоградити, позиционира SMATSA-у у први план у погледу управљања ваздушним саобраћајем, гарантујући безбедност, ефикасност и одрживост.
- SMATSA се такође придружила групи корисника надограђеног TopSky – ATC-система, како би помогла у обликовању будућих АТМ система.
Ова понуда Thales-овог TopSky - ATC One система, који је надограђен TopSky – Sequencer модулом, модернизоваће инфраструктуру ваздушне пловидбе SMATSA-е. Њом се уводи напредни софтвер и карактеристике које су дизајниране тако да оптимизују управљање протоком ваздушног саобраћаја, максимално повећају капацитети писте и минимализују кашњења.Ова побољшања неће само подржати оперативне циљеве SMATSA-е већ ће такође унапредити безбедност, продуктивност и могућности доношења одлука широм мреже ваздушног саобраћаја.
Један од главних разлога зашто је SMATSA одабрала TopSky-ATC One понуду је њен модуларни дизајн отворене архиктектуре који осигурава да платформа остане прилагодљива, промењива и одржива у будућности. Она омогућава SMATSA-и да континуирано развија свој АТМ сyстем, у складу са новим технологијама, регулаторним захтевима и све већим захтевима управљања ваздушним саобраћајем.
Прелазак SMATSA-е на понуђени TopSky - ATC One надограђени систем такође значи и њено придруживање групи пружаоца услуга у ваздушној пловидби (ANSP-има) који користе Thales-ов TopSky – ATC One систем. Ова група јача сарадњу, заједничко доношење одлука и власништво. Усвајањем овог заједничког и униформисаног решења SMATSA може утицати на основни, јединствени производ који се развија шодно заједничкој мапи будућих надоградњи. На овај начин се осигурава усклађеност са захтевима индустрије и заједничким потребама заједнице ваздушне пловидбе.
Упоредо са технолошком надоградњом, SMATSA је такође посвећена и развоју кадра. Надоградњом ће се омогућити екстензивна обука за дато тржиште као и стратешке иницијативе менаџмента везане за радну снагу у чијем фокусу ће бити привлачење младих талената и побољшање родне разноликости у ваздухопловном сектору. Циљ SMATSA-е је да повећа заступљеност жена у ваздухопловној индустрији, као део њених ширих напора постизања инклузивности и тиме позиционира себе као пожељног послодавца.
„Поносни смо што смо партнер Thales-а у овом веома значајном унапређењу нашег система управљања ваздушним саобраћајем,“ рекао је директор SMATSA-е, Раша Ристивојевић. „TopSky - ATC One систем ће модернизовати наше операције, омогућавајући нам да боље управљамо ваздушним саобраћајем и да побољшамо квалитет наших услуга. Ово је значајан корак напред који нам обезбеђује да SMATSA и даље испуњава све веће захтеве регионалног саобраћаја а да истовремено инвестира у свој кадар и промовише инклузивност у овом сектору.“
„Узбуђени смо што је SMATSA прихватила нашу TopSky - ATC One понуду, решење које ће је позиционирати на врху пружаоца услуга у ваздушној пловидби,“ рекао је Youzec Kurp, подпреседник Airspace Mobility Solutions, у Thales-у. „Ова надоградња показује посвећеност SMATSA-е технолошким иновацијама, оперативној изврсности и њихову визију одрживог Система управљања ваздушним саобраћајем који је спреман за будућност.“
