TANGOSIX – како ће изгледати нови SMATSA KING AIR 350

За разлику од YU-BTC, други примерак ће бити у вишенаменској конфигурацији која ће укључивати и медицински кревет за превоз болесника чиме ће бити у стању да обавља и air ambulance мисије.

TANGOSIX – како ће изгледати нови SMATSA KING AIR 350

04.07.2013

Бурже 2013: Како ће изгледати нови SMATSA-ин King Air 350

Написао: Петар Војиновић – Јулy 4, 2013

БУРЖЕ – Компанија Beechcraft на Бурже је дошла са делом свог шароликог производног програма за војне и цивилне примене који већ неколико деценија представља константну еволуцију поузданих вишенаменских платформи. Будући да је Контрола летења Србије и Црне Горе једна од муштерија, интересовало нас је како би могао да изгледа њен најновији вишенаменски King Air 350.

 

Super King Air 350ER, Фото: Боран Пивчић

Beechcraftov static “корал” био је дупке пун новим-старим летелицама које се поново боре за тржиште у све маштовитијим конфигурацијама и ре-конфигурацијама. Изложене опробане платформе “начичкане” сензорима и убојним средствима представљају тренутни врхунац компаније из Wichite, чија је последња итерација настала у фебруару ове године када је Hawker Beechcraft изашао из једногодишњег процеса банкротства као мања компанија. Bizjet линија је укинута а нови Beechcraftov је долетео у Париз да би наставио своју причу која се мери са преко 54.000 произведених летелица од којих је тренутно у употреби око 36.000.

Поред Т-6 и АТ-6 демонстратора који су представљали војни програм, на стајанци су били King Air 350ER  који је недавно набавила француска царина, компанијски демонстратор за мисије специјалне намене King Air 350ER и његов старији брат за превоз путника 350i.

 

SMATSA

Air ambulance конфигурација, Фото: Боран Пивчић

Први  King Air намењен калибражи земаљских радио-навигационих система испоручен је SMATSA-и пре три године и како смо јавили 1. марта, друга летелица би ускоро требало да слети на београдски аеродром. За разлику од YU-BTC, други примерак ће бити у вишенамеснкој конфигурацији која ће укључивати и медицински кревет за превоз болесника чиме ће бити у стању да обавља и air ambulance мисије.

Разлог за набавку још једног авиона је обим посла. У 2012. години ”Танго Чарли” је налетео преко 500 сати и посетио је 25 аеродрома широм регије: у Србији, Црној Гори, Босни и Херцеговини, Македонији, Хрватској, Словенији, Албанији и Мађарској. Нови послови се активно траже а air ambulance тржиште у регији није ни издалека тако засићено и искоришћено, посебно за летелицу ове врсте и перформанси.

О пословању са SMATSA-ом, њеном новом авиону и о King Air-у као платформи, на Буржеу смо разговарали са потпредседником Beechcraft за продају у сектору за специјалне мисије. Репортажу смо снимили у Super King Airu 350ER N256NM, компанијском демонстратору који приближно представља конфигурацију друге SMATSA-ине летелице.

featured_image
featured_image