SMATSA гради два контролна торња у Београду и Тивту

Укупна вредност инвестиција око 10 милиона евра

SMATSA гради два контролна торња у Београду и Тивту

01.10.2014

Изјава директора Контроле летења Србије и Црне Горе, SMATSA doo, Радојице Ровчанина новинској агенцији Тањуг:

Контрола летења Србије и Црне Горе започиње реализацији два веома велика и важна пројекта вредна око 10 милиона евра. То су изградња два нова контролна торња – на аеродромима Београд и Тиват. Идеју за то, уз подршку свих колега из SMATSA, добио сам јер пре свега желим да та два града добију две нове монументалне грађевине које ће, с једне стране, пленити својом лепотом, а са друге, у њих ћемо уградити најновију технологију која ће допринети побољшању безбедности ваздушног саобраћаја.

Ево зашто ће Београд добити свој нови контролни торањ, који ће, сасвим сам сигуран, постати његов нови заштитни знак. Постојећи је почео са радом 1962-ге године, али је дошло до наглог пораста ваздушног саобраћаја последњих деценија што захтева и унапређење система контроле летења. Једна илустрација у прилог томе: када је београдски контролни торањ почео са радом, овај део Европе тада је годишње прелетао 371 авион. Данас имамо толико авиона у само једном сату саобраћаја. Зато морамо да технолошки унапредимо београдски контролни торањ, а када то већ радимо, даћемо све од себе да он буде грађевина која ће пленити својом висином, рашкоси, стилом и лепотом. Овај пројекат биће завршен за 3 године. Иначе, Аеродромска конторола летења Београд представља једну од десет организационих јединица SMATSA: поред ареодромске контроле летења Вршац, Батајница, Ниш, Ужице, Краљево, Подгорица, Тиват и Приштина. Формирањем Ер Србије и новим редом летења у овој сезони, приметан је пораст саобраћаја на београдском аеродрому, што се директно одражава на број полетања и слетања који је порастао за 30 одсто у односу на прошлу годину, што износи око 7 хиљада и 300 полетања и слетања на месечном нивоу. Зато нам треба нови контролни торањ у Београду.

Када је Тиват у питању, нови контролни торањ завршићемо до краја следеће године а трудићемо се свом снагом да буде у употреби до почетка туристичке сезоне. Тако ће се створити услови за бољи рад са квалитетнијом техником, што ће допринети лакшем и бољем функционисању свих служби на аеродрому. У тај торањ биће уграђена иста технологија као и у београдски, и на тај начин Тиват ће имати решено питање торња за следећих 20 година. Веома нам је стало да и овај торањ буде архитектонско ремек-дело које ће туристи прво видети, и коме ће се дивити, када буду слетали на аеродром Тиват.

Велико ми је задовољство што се Контролом летења поносе наше две Владе-оснивачи, Србије и Црне Горе, не само зато што значајно доприносимо буџетима обе државе већ и зато што знањем, инвестицијама и јасном визијом будућности обезбеђујемо сигуран ваздушни саобраћај на начин који је бољи него у много развијенијим земљама на западу. На томе нам је посебно признање упутила и наша кровна организација – Јуроконтрол, која нас је, по свим критеријумима, сврстала у најбоље компаније Европе.