Историја
Након NATO бомбардовања ваздушни простор СР Југославије се отвора за међународни цивилни авио-саобраћај за прелете, као и за полетања и слетања са подручних аеродрома, осим у делу ваздушног простора изнад Косова и Метохије који је у надлежности Команданта KFOR. У ваздушном простору СР Југославије, отвореном за одвијање саобраћаја услуге контроле летења и остале услуге у ваздушној пловидби пружа Савезна управа за контролу летења (СУКЛ). Саобраћај се одвија и услуге пружају на мрежи ваздушних путева и рута које повезују СР Југославију са свим суседним државама, као и у делу изнад међународних вода Јужног Јадрана. СУКЛ пружа услуге и у делу ваздушног простора БиХ у горњем слоју, као и на делу руте која се простире кроз северни сегмент Р. Хрватске ка граници са Р. Србијом. СУКЛ пружа услуге користећи уређаје и системе, делом сачуване и обновљене након ратних дејстава лимитираних, али довољних могућности за пружање услуга у датим околностима и обиму саобраћаја.
Формира се Агенција за контролу летења Србије и Црне Горе, SMATSA доо. СУКЛ престаје да постоји. SMATSA наставља са пружањем услуга у ваздушном саобраћају у истом простору где их је пружала СУКЛ, а у међувремену су покренути пројекти модернизације главног система за обраду/приказ података о летовима ваздухоплова и радарских система.
У оперативан рад Обласне контрола летења Београд, прилазне контроле летења Београд и прилазне контроле летења Подгорица уводи се ASUE TrackView– систем за обраду и приказ података о летовима ваздухоплова.
у оперативан рад пуштена 4 нова радарска система: Муртеница, Ковиона, Кошевац и Српска Гора .
Р. Србија и Црна Гора су интегрисане у европски мултилатерални систем наплате рутних накнада, тако да SMATSA постаје део јединственог европског система обједињене наплате услуга контрола летења – CRCO.
SMATSA објављује тендер за свеобухватну модернизацију своје инфраструктуре, уређаја и система који се користе за пружање услуга у ваздушној пловидби – пројекат FAMUS.
закључени уговори за реализацију пројекта FAMUS са фирмом THALES и са извођачима радова за изградњу новог центра контроле летења на београдском аеродрому.
у оперативан рад пуштен нови торањ на аеродрому Батајница
Преузет JAT Вршац
SMATSA сертификована за пружање услуга у ваздушној пловидби од стране Директората цивилног ваздухопловства Р. Србије – потврда усклађености SMATSA са регулаторним захтевима јединственог европског неба.
У оперативан рад пуштен нови Центар контроле летења на београдском аеродрому – ЦКЛ Београд. У оперативном раду су нови системи и уређаји за приказ и обраду података о летовима ваздухоплова, за говорну комуникацију, тестирање, снимање и репродукцију и највећим делом остали системи обухваћени пројектом FAMUS.
У оперативан рад пуштен нови торањ на аеродрому Краљево.
потврђен континуитет SMATSA закључивањем Споразума о сарадњи у области ваздушног саобраћаја између Р. Србије и Црне Горе и потписивањем Уговора о потврђивању континуитета пружања ваздухопловних услуга у ваздушним просторима Црне Горе и Србије. SMATSA мења назив у Контрола летења Србије и Црне Горе, SMATSA доо, Београд.
у складу са Имплементационим споразумом између NATO и Р. Мађарске и уз сагласност надлежних државних органа Р. Србије, мађарски провајдер Hungarocontrol почиње са пружањем услуга у FIR Beograd у ваздушном простору изнад Косова и Метохије од нивоа лета 205.
пуштен у оперативан рад секундарни надзорни радар на локацији Српска Гора.
покренут нови инвестициони циклус и инициран програм модернизације SUSAN.
пуштен у оперативан рад реконструисан торањ на аеродрому Тиват.
почела оперативна примена SEAFRA – слободно прекогранично коришћење рута у ваздушном простору изнад Р. Хрватске, Босне и Херцеговине, Р. Србије и Црне Горе.
почела оперативна примена FASOS – резервног система за обраду и приказ података о летовима ваздухоплова у ЦКЛ Београд, АКЛ Београд и ТКЛ Подгорица.
закључен уговор са EBRD банком за финансирање дела програма SUSAN који се односи на уређаје и система из области навигације и управљања ваздушним саобраћајем
почела оперативна примена SECSIFRA – Слободно прекогранично коришћење рута у заједничком ваздушном простору југоисточне Европе. Иницијативе SEAFRA (Р. Хрватска, БиХ, Р. Србија и Црна Гора) и SEENFRA (Аустрија и Словенија) су интегрисане у јединствену иницијативу.
закључен уговор са EIB банком за финансирање дела програма SUSAN који се односи на инфраструктирни сегмент – грађевински, телекомуникациони и енергетски домен
Реализовано хардверско и софтверско унапређење система за обраду и приказ података о летовима ваздухоплова. Систем унапређен, проширен тако да се користи поред ЦКЛ Београд, АКЛ Београд и ТКЛ Подгорица, и на АКЛ Батајница, Ниш, Краљево и Тиват.
почетак радова на изградњи новог торња и анекса ЦКЛ на београдском аеродрому.
Медији