Историјски рекорд: 2969 авиона у дану

SMATSA се попела ове године на сам врх најбољих контрола летења у Европи

Историјски рекорд: 2969 авиона у дану

10.09.2015

Аеродром “Никола Тесла” добија нови торањ
Наше небо оборило рекорде, ове године очекује се више прелета за 55.000 него лане

Обнова контролног торња у Тивту почиње за две недеље и тај посао је вредан око четири милиона евра, а биће завршен у року од девет месеци. У току су припреме за постављање два радара на територији Србије. Примарни и секундарни на Бесној кобили код Врања, за потребе Контроле летења Србије и Црне Горе и Војске Србије, и терминални радар у београдској ваздушној луци. Инвестиција, која премашује пет милиона евра, “покриће” небо изнад целог Балкана. Следеће године почиње изградња новог торња у Сурчину, висине између 60 и 80 метара. Колико, тачно, показаће идејни пројекат, који би требало да буде завршен до краја године,  а вредност се мери са око 15 милиона евра.

Ово су, како за “Новости” каже Радојица Ровчанин, директор Контроле летења Србије и Црне Горе, најважније инвестиције планиране за ову и наредну годину.

– На углу испред обласне контроле, на нашој парцели дижемо нови, још један симбол Београда – наводи Ровчанин. – Торањ ће тунелом бити повезан са обласном контролом. Биће то велелепно здање у којем ће се наћи најсавременија опрема. План је да посао буде завршен за годину дана. Једина заједничка институција бивше државне заједнице Србије и Црне Горе, која је наставила да живи, са друге позиције попела се ове године на сам врх најбољих контрола летења у Европи. Како по питању безбедности ваздушне пловидбе, тако и због рекордног повећања броја прелета.

Небом изнад СЦГ 29. августа прокрстарило је чак 2.969 авиона, а лане је најбољи дан имао 2.619 летелица. У једном сату наши контролори опслужили су 216 ваздухоплова, што је опет рекорд у односу на најоптерећенији сат ранијих година када их је било 185. У овој години очекује се укупно око 600.000 прелета, што је за око 55.000 више него лане.

 

ОБУКА ПИЛОТА

– Контрола летења у својој академији у Вршцу сада има 130 студената, будућих пилота, који плаћају школовање, тако да су нам капацитети сто одсто попуњени – истиче Ровчанин. – Ми радимо и калибражу, односно проверу мерних инструмената на земљи из ваздуха и за то смо имали два авиона, од којих смо један продали изнад набавне цене. Тај “кинг ер” смо платили осам, а продали га за 9,1 милион евра.

 

Извор: Вечерње новости / Т. Спалевић / 10. септембар, 2015. година