Почетна Mediji SMATSA доо унапредила систем надзора у ваздушном простору имплементацијом минималне норме хоризонталног раздвајања ваздухоплова од 3 наутичке миље
SMATSA доо унапредила систем надзора у ваздушном простору имплементацијом минималне норме хоризонталног раздвајања ваздухоплова од 3 наутичке миље
-
Време објаве
-
2024
-
2023
-
2022
-
2021
-
2020
-
2019
-
2018
-
2017
-
2016
-
2015
-
2014
-
2013
SMATSA доо унапредила систем надзора у ваздушном простору имплементацијом минималне норме хоризонталног раздвајања ваздухоплова од 3 наутичке миље
18.04.2024
Од 18.04.2024. године Контрола летења Србије и Црне Горе (SMATSA доо) је извршила имплементацију примену минималне норме хоризонталног раздвајања ваздухоплова од 3 NM (наутичке миље), у делу ваздушног простора унутар круга од оквирно 60 NM од аеродрома Београд/Никола Тесла, вертикално од 1500ft изнад терена до FL205.
Пуштањем у рад радарских станица Београд и Бесна кобила (21.03.2024. године) су, поред значајног унапређења система надзора у ваздушном простору, побољшане опште перформансе и редунданса радарског система SMATSA доо и истовремено испуњени стандарди за смањење минималне норме раздвајања на са досадашњих 5 на 3 наутичке миље, чиме је обезбеђено подизање капацитета припадајућег простора, узимајући при том у обзир и сценарије у одређеним деградираним условима.
Увођењем минималне норме хоризонталног раздвајања од 3 NM постиже се скраћивање путање и време лета ваздухоплова, чиме се обезбеђује виши степен експедитивности у условима перманентног повећања саобраћаја, уз већу ефикасност у обезбеђивању континуираног пењања и снижавања ваздухоплова, односно коришћење оптималних профила лета ваздухоплова у доласку и одласку ка/са аеродрома Никола Тесла Београд и постижу значајна смањења потрошње горива ваздухоплова и емисије CO2. Уједно су обезбеђени услови за смањење одстојања узастопних ваздухоплова у сегменту завршног прилажења, чиме ће се по повратку на операције са реновиране полетно-слетне стазе (RWY 12L/30R), максимално искористити капацитет исте.
Смањењем минималне норме хоризонталног раздвајања ваздухоплова на 3 NM је унапређен квалитет услуга контроле летења у завршној контролисаној области – ТМА Београд и створени услови за даља технолошка и оперативна унапређења планираним увођењем радарског сервиса у оквиру Аеродромске контроле Београд, чиме ће се наставља модернизација система у циљу унапређења безбедности и побољшања квалитета пружених услуга.