SMATSA најбоља у Eвропи

"Safety Maturity Score" довео SMATSA на прво место од 48 проваједера.

SMATSA најбоља у Eвропи

30.12.2015

Контрола летења Србије и Црне Горе

SMATSA доо

Кабинет директора

Београд

30.12.2015.године

САОПШТЕЊЕ  ЗА МЕДИЈЕ 

Европска организација за безбедност ваздушне пловидбе са седиштем у Бриселу, EUROCONTROL, прогласила је SMATSA доо за најбољу Контролу летења у Европи у 2015. години. Анализом „Safety Maturity Score“ или „ мерења зрелости“ система управљања безбедношћу у Контроли летења Србије и Црне Горе (SMATSA доо)  коју сваке године спроводи  EUROCONTROL, закључено је да SMATSA доо заузима убедљиво прво место од 48 провајдера у систему EUROCONTROL. У последњих пет година SMATSA доо се налазила у самом врху на листи свих Контрола летења у Европи а најновији резултати представљају круну досадашњег рада. То је резултат улагања у развој  система, кроз људске ресурсе и перманентну модернизацију и усавршавање, што је омогућило подизање свести о безбедности код свих запослених у SMATSA доо. Овакав вид позиционирања отвара нам врата за сарадњу са свим европским провајдерима као и учешће на разним међународним пројектима, који ће дугорочно омогућити размену информација од значаја за безбедност целокупног европског неба. SMATSA доо ће, као и до сада, наставити са применом најбоље светске праксе у циљу одржавања постојећег нивоа безбедности ваздушног саобраћаја.

 

Result

 

Status of the Air Navigation Service Provider

 

SMATSA Average Maturitu

 

Небом изнад Србије , Црне Горе, Јужног Јадрана и 55 одсто горњег ваздушног простора БиХ  29. августа ове године  прелетело је чак 2.969 авиона што је историјски рекорд у пословању од како SMATSA доо постоји. У најоптерећенијем сату имали смо и до 300 путничких авиона. Сви су били безбедни, прошли су наш ваздушни простор за што краће време и најкраћим путем. До краја ове године очекујемо око 600.000 прелета, што је за око 55.000 више него прошле године. Колико је густ ваздушни сабраћај изнад нас говори податак да смо шездесетих година прошлог века имали годишње само 370 авиона, а сада имамо скоро толико у само једном сату. SMATSA доо је стабилан пружалац услуга у области контроле ваздушног саобраћаја, а доказ за то је што у нашој зони надлежности од 155 000 квадратних километара нема кашњења. Такође, у овој години је спроведена модернизација техничких уређаја и система, а SMATSA располаже и стручним кадром, како за контролу летења, тако и за школовање пилота и контролора и у области пружања услуга телекомуникација, навигације и надзора. Рекорд у прелетима поклапа се и са финансијским успехом у овој години, јер смо међу првих 15 компанија по нето добити у овој години једина ваздухопловна институција.

SMATSA доо није буџетски корисник већ компанија која је за пример јер сама зарађује и новац уплаћује у буџет по разним основама. Тако је SMATSA током ове године уплатила у буџет Републике Србије скоро 30 милиона евра по основу пореза, доприноса и међународних обавеза.

SMATSA доо је у 2015.години  обезбедила  милион евра за куповину Гама ножа за потребе Клиничког центра Србије од новца који смо наплатили од авио-компанија из целог Света по основу дуговања. Као једини донатор за куповину Гама ножа задовољни смо што је за само месец дана успешно обављено већ 36 интервенција. Такође, SMATSA је својим авионима превозила болесну децу у иностранство на лечење на захтев РФЗО и Министарства здравља. Опремили су и дечију кардиолошку клинику на Звездари, Болницу Ваљево и Дечију клинику у Тиршовој улици у Београду.

Контрола летења у свом саставу има два факултета: SMATSA Ваздухопловну академију у Вршцу где школујемо пилоте и Центар за обуку контролора у Београду где обучавамо контролоре. У  Вршцу сада имамо 130 студената, будућих пилота, који плаћају школовање, тако да су нам капацитети скоро сто одсто попуњени.То је академија на коју смо веома поносни јер већ 60 година школује пилоте за цео свет. То радимо на нашем аеродрому, са флотом од 20 авиона и најбољим инструкторима  и професорима. У Ваздухопловној академији у Вршцу остварен је налет од 1852 сата што представља највећи број часова летења у једном месецу за последњих десет година. Надерних месеци објавићемо конкурс за упис нове генерације студената – контролора летења.