TANGOSIX – kako će izgledati novi SMATSA KING AIR 350

Za razliku od YU-BTC, drugi primerak će biti u višenamenskoj konfiguraciji koja će uključivati i medicinski krevet za prevoz bolesnika čime će biti u stanju da obavlja i air ambulance misije.

TANGOSIX – kako će izgledati novi SMATSA KING AIR 350

04.07.2013

Burže 2013: Kako će izgledati novi SMATSA-in King Air 350

Napisao: Petar Vojinović – July 4, 2013

BURŽE – Kompanija Beechcraft na Burže je došla sa delom svog šarolikog proizvodnog programa za vojne i civilne primene koji već nekoliko decenija predstavlja konstantnu evoluciju pouzdanih višenamenskih platformi. Budući da je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore jedna od mušterija, interesovalo nas je kako bi mogao da izgleda njen najnoviji višenamenski King Air 350.

 

Super King Air 350ER, Foto: Boran Pivčić

Beechcraftov static “koral” bio je dupke pun novim-starim letelicama koje se ponovo bore za tržište u sve maštovitijim konfiguracijama i re-konfiguracijama. Izložene oprobane platforme “načičkane” senzorima i ubojnim sredstvima predstavljaju trenutni vrhunac kompanije iz Wichite, čija je poslednja iteracija nastala u februaru ove godine kada je Hawker Beechcraft izašao iz jednogodišnjeg procesa bankrotstva kao manja kompanija. Bizjet linija je ukinuta a novi Beechcraftov je doleteo u Pariz da bi nastavio svoju priču koja se meri sa preko 54.000 proizvedenih letelica od kojih je trenutno u upotrebi oko 36.000.

Pored T-6 i AT-6 demonstratora koji su predstavljali vojni program, na stajanci su bili King Air 350ER  koji je nedavno nabavila francuska carina, kompanijski demonstrator za misije specijalne namene King Air 350ER i njegov stariji brat za prevoz putnika 350i.

 

SMATSA

Air ambulance konfiguracija, Foto: Boran Pivčić

Prvi  King Air namenjen kalibraži zemaljskih radio-navigacionih sistema isporučen je SMATSA-i pre tri godine i kako smo javili 1. marta, druga letelica bi uskoro trebalo da sleti na beogradski aerodrom. Za razliku od YU-BTC, drugi primerak će biti u višenamesnkoj konfiguraciji koja će uključivati i medicinski krevet za prevoz bolesnika čime će biti u stanju da obavlja i air ambulance misije.

Razlog za nabavku još jednog aviona je obim posla. U 2012. godini ”Tango Čarli” je naleteo preko 500 sati i posetio je 25 aerodroma širom regije: u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Hrvatskoj, Sloveniji, Albaniji i Mađarskoj. Novi poslovi se aktivno traže a air ambulance tržište u regiji nije ni izdaleka tako zasićeno i iskorišćeno, posebno za letelicu ove vrste i performansi.

O poslovanju sa SMATSA-om, njenom novom avionu i o King Air-u kao platformi, na Buržeu smo razgovarali sa potpredsednikom Beechcraft za prodaju u sektoru za specijalne misije. Reportažu smo snimili u Super King Airu 350ER N256NM, kompanijskom demonstratoru koji približno predstavlja konfiguraciju druge SMATSA-ine letelice.

featured_image
featured_image